Saturday, February 12, 2011

sedih oh sedih

assalamualaikum..
entri kali nie berbaur sedih..
tp sy percaya setiap ujian melanda pasti ade hikmahnye dan Allah xkan bebankan hambanya dgn sesuatu yang hambanya xmampu..
along last week ,a lot of thing happen that sadden me
tp xpayah la citer kan..yang share skang nie...
sy terkesan dengan novel islamiah karangan hilal asyaf...
terutamanya...situasi skang nie boleh digandingkan dengan surah al-ankabut ayat 2-3
"Apakah manusia itu mengira, mereka akan dibiarkan berkata: Kami telah beriman, sedangkan mereka belum diuji? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian) nyata apa yang diketahui-Nya tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman,dan nyata pula apa yang diketahui-Nya tentang orang-orang yang berdusta."

so ape yg sy rase skang,betul k saya ni dh cukup beriman ,sedangkan Allah xuji dgn ujian yg berat until la last week,on friday Allah telah uji saya dgn ujian yg sy rase xmampu nk tanggung..n it make me realize that..sy rase selame nie sy belajar bukn nk cari redha Allah but somehow i noe now that when we believe in Allah for everything,He will help us...
insyaAllah ,saye berusaha mjadi muslimah yg baik disamping istiqamah menetapkan niat saya ikhlas kerana Allah...

n juz now..
sedih tau..
xpela Allah nk uji aku nie..
terus-terang..im really become fragile right now..

Ya Allah,berikanla aku kekuatan utk mengharungi hidup nie...
i noe waktu zaman Nabi, (S.A.W) lagi la,Nabi menerima pelbagai ancaman n ujian yet Nabi dpt go thru all of that...oh ya Rasulullah aku merindui mu...kan bagus kalo Nabi ade skang, bole mintak nasihat /tarbiyah skit pasal ujian2 yg aku lalui skang...

alhamdulillah i still have family that support me,n my frens ,,thanks a lot...hanya Allah yg boleh mbalas jasa anda2 sumer...moga kite sumer di bawah lindungan Allah SWT...

thanks for reading~

wassalam..

No comments:

Post a Comment